Slovenski start up s Ptuja prevzeli Nizozemci

Nizozemsko podjetje Mews bo prevzelo ponudnika aplikacije za učinkovitejše vodenje hotelov Flexkeeping, ki sta ga pred 13 leti ustanovila Slovenca Luka Berger in Aljaž Ketiš.
S prevzemom slovenskega start upa Flexkeeping, ki je specializiran za avtomatizacijo hišniških procesov in sodelovanje hotelskega osebja, bo Mews razširil svojo ponudbo za hotele, so sporočili iz podjetja s sedežem v Amsterdamu, kjer niso razkrili višine prevzema.
“Prevzem združuje najboljšo tehnologijo za hišniške storitve, komunikacijo osebja in analitiko učinkovitosti v enotno platformo za prihodnost hotelskega poslovanja,” so dodali.
Eden od soustanoviteljev aplikacije Flexkeepinga, ki jo ponuja podjetje Creatriks, Luka Berger je na Linkedinu ob prevzemu Mewsa zapisal, da se mu zdi to naslednji naraven korak.
“Vedno sva občudovala Mews in menila, da so podobni Flexkeepingu, saj gradijo nekaj enako vznemirljivega v nekoliko drugačnem prostoru. To je naravni naslednji korak za našo ekipo in tehnologijo, s katerim želimo moč avtomatizacije in sodelovanja prinesti še več hotelirjem po svetu,” je zapisal Berger.
Dodal je, da pridružitev Mewsu pospešuje njihovo skupno vizijo, “da bo hotelsko poslovanje enostavno in temelječe na podatkih.”
Kaj je Mews?
Platforma Mews je vodilni ponudnik digitalnih rešitev za hotelsko industrijo, ki je prisoten v več kot 6.500 nastanitvah, skupno pa njegova platforma vključuje več kot 12.500 objektov v 85 državah.
V svoji predstavitvi ima zapisano, da prinašajo poenostavitev hotelskega poslovanja in želijo z inovacijami premagati zastarele sisteme. Cilj je olajšati prehod hotelske industrije v novo dobo tehnološke učinkovitosti in hotelom razbremeniti operativno breme, da se lahko bolj posvetijo gostom.
V letu 2024 je Mews dosegel ocenjeno vrednost 1,2 milijarde dolarjev, je poročal ameriški portal Skift. Med vlagatelji v podjetje sta tudi Goldman Sachs Alternatives, Kinnevik in Tiger Global Management, zbrali pa so 410 milijonov dolarjev.
“Naravno nadaljevanje razvoja”
Kot so pojasnili pri Mewsu, prevzem Flexkeepinga predstavlja “naravno nadaljevanje razvoja njihovega hotelskega operacijskega sistema”. Podjetje želi vsem uporabnikom omogočiti popolnoma povezano platformo, ki združuje ključne funkcije – od upravljanja nastanitve in cenovne optimizacije do plačil in avtomatizacije čiščenja sob, so zapisali ob prevzemu.
“Zdaj bodo naši uporabniki imeli najboljšo platformo za hišniške storitve. Integracija Flexkeepinga bo temeljito spremenila način, kako hoteli skrbijo za čistočo, razporejanje osebja in komunikacijo,” je dejal ustanovitelj Mewsa Richard Valtr.
Izvršni direktor Mewsa Matt Welle je dodal, da implementacija Flexkeepinga v Mews prinaša ključni trenutek za hotelsko tehnologijo. “Skupaj bomo naslednji generaciji hotelirjev omogočili pametnejše delovanje in zagotavljanje neprekosljive kakovosti,” je dejal.

Sodelovali že šest let
Ptujsko podjetje je z Mews sodelovalo že od leta 2019 naprej. Aplikacijo Flexkeeping sta Berger in Ketiš razvila leta 2012. Njuna ideja je bila povečati avtomatizacijo (in s tem učinkovitost) ter zmanjšati trenja za hotelsko osebje. Njihove funkcionalnosti so:
- avtomatizirana razporeditev sob in delovnih izmen na podlagi podatkov iz PMS-sistemov (property management systems),
- takojšnje posodobitve in obvestila za osebje,
- orodja za sodelovanje in centralizirano sledenje nalogam,
- prilagodljivi načrti čiščenja (od manjših opravil do temeljitega čiščenja),
- vizualna orodja za upravljanje delovne obremenitve za vodje ekip.
Po navedbah Flexkeepinga so zaradi teh funkcij ekipe postale za 40 odstotkov bolj produktivne, število pritožb gostov se je zmanjšalo za 45 odstotkov, obenem pa se je izboljšalo zadovoljstvo osebja in gostov.
Lani z 2,47 milijona evrov prihodkov
Podjetje Creatriks, ponudnik aplikacije Flexkeeping, je imelo lani 2,47 milijona evrov čistih prihodkov in 8.000 evrov izgube. Po podatkih Gvina so zaposlovali 15 ljudi. Lanskega aprila je Berger v pogovoru za Finance dejal, da njihovo aplikacijo uporablja več kot 800 hotelov v 81 državah in da želijo še lani preseči 1.000 naročnikov. Med njihovimi strankami je med drugim tudi hrvaška veriga Valamar.
V preteklih letih so zbrali tudi kar nekaj investicij. Med drugim so jih podprli sklada tveganega kapitala Speedinvest in Fil Rouge Capital, sklada ZAKA, ABC Acceleratorja, pet angelskih investitorjev in slovenski podjetniški sklad, so poročale Finance. Berger je lani dejal, da je njihova aplikacija znotraj panoge najvišje uvrščena, a da jim manjka velikost posla, saj je na svetu 190.000 hotelov, oni pa so jih lani pokrivali 800.